Važnost tjelesne aktivnosti u djetinjstvu

Nedovoljna razina tjelesne aktivnosti predstavlja jedan od ključnih čimbenika za razvoj kroničnih nezaraznih bolesti, poput srčano-žilnih bolesti, šećerne bolesti tipa 2 i metaboličkog sindroma. Prema postojećim smjernicama Svjetske zdravstvene organizacije, djeca i adolescenti u dobi od 5 do 17 godina trebali bi imati u prosjeku najmanje 60 minuta tjelesne aktivnosti dnevno, uglavnom aerobne, umjerenog do snažnog intenziteta. Tjelesna aktivnost treba uključivati aerobne aktivnosti energičnog intenziteta, kao i one koje jačaju mišiće i kosti, najmanje 3 dana u tjednu. Također, treba ograničiti količinu vremena provedenog u neaktivnosti, posebno količinu vremena provedenu pred zaslonima.

Povezanost zdravlja u djetinjstvu s odraslom dobi

Otprilike 20-25% odraslih osoba pati od metaboličkog sindroma te ima povećani rizik za razvoj srčano-žilnih bolesti i šećerne bolesti tipa 2. U jednom istraživanju, znanstvenici su ispitivali povezanost između dječje mišićne kondicije (jakosti, izdržljivosti i snage) i metaboličkog sindroma, što su procijenili kada su djeca postigla odraslu dob.

Rezultati su pokazali kako bi veća razina mišićne kondicije u djece mogla zaštitno djelovati na razvoj metaboličkog sindroma u odrasloj dobi. Primjerice, oni s najvećom mišićnom kondicijom u dobi od 9 do 15 godina imali su 80% manji rizik za razvoj metaboličkog sindroma u odrasloj dobi, u usporedbi s onima koji su tijekom djetinjstva imali nisku razinu mišićne kondicije. Podržavajući trenutne smjernice Svjetske zdravstvene organizacije vezane uz tjelesnu aktivnost, ovi rezultati ističu važnost aktivnosti koje jačaju mišiće i aerobnih vježbi.

Uz tjelesnu aktivnost ne zaboravite na pravilnu prehranu

Uz navedene preporuke za tjelesnu aktivnost kod djece, jednako je važno pridržavanje ostalih zdravih navika. Redovita konzumacija obroka, svakodnevna konzumacija 5 ili više porcija povrća i voća, adekvatan unos tekućine i dovoljna količina sna također predstavljaju snažan alat za prevenciju razvoja pretilosti i metaboličkog sindroma kasnije u životu.

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja.

Podijelite ovaj članak