Kako se zabaviti s elastičnom trakom, sportskom kockom i igrajući školicu?

Program PETICA- igrom do zdravlja svojim polaznicima nudi edukativne materijale i nastavne rekvizite čija je uloga prenositi ključne poruke programa kroz igru. Jedna od ključnih poruka ovog programa je poruka o važnosti tjelesne aktivnosti za zdravlje djece stoga među materijalima za rad nalaze se sportska kocka koja potiče na razne aktivnosti, školica i elastična traka za vježbanje. Navedene igračke garantiraju dobru zabavu, no ujedno ovi rekviziti predstavljaju ozbiljan komad fitness opreme. Školica nudi mnoge blagodati za tjelesno i mentalno zdravlje jer poboljšava agilnost, grube motoričke sposobnosti i koncentraciju, a igre s vršnjacima dokazano snižavaju raznu stresa. S druge strane, vježbanje s elastičnom trakom jača mišićnu snagu i daje slične rezultate kao konvencionalna oprema u teretani poput primjerice utega. U nastavku pročitajte nekoliko prijedloga kako se igrati sa sportskom kockom, školicom ili vježbati s elastičnom trakom.

Školica – osnovna pravila i varijacije

Školica se igra tako da prvi igrač baca kamenčić i gađa polje broj jedan. Ako kamenčićem pogodi pravo polje igrač mora skakati po školici do zadnjeg broja, okrenuti se, odskakutati do polja s kamenčićem, sagnuti se i pokupiti kamenčić te iskočiti iz školice. Ako igrač pogriješi, nastavlja gdje je stao nakon što ostali igrači prođu svoj red. Za one željne izazovau školici možemo dodati vremensko ograničenje do 30 sekundi koje pratimo štopericom. Kvadratima u školici možemo dodijeliti kategorije, primjerice broj jedan je voće, broj dva povrće, broj tri žitarice pa je skakač dužan izvikivati namirnice iz kategorije po kojoj skače. Oni spretniji školicu mogu igrati na način da kamenčić ne bacaju nego ga nogom kojom skaču moraju šutnuti i tako prebaciti u sljedeće polje.

Sportska kocka

Sportska kocka na svakoj stranici navodi po jednu sportsku aktivnost pa kada ju zakotrljate kocka može pokazati primjerice bicikl i tako vas navesti da uzmete bicikl i odete na vožnju ili pak izvedete simulaciju vožnje na prostirci. Predlažemo da kocku učinite još zanimljivijom tako da dopišete neke svoje izazove i zadatke. Primjerice, svaka stranica kocke može predstavljati određenu životinju koju treba oponašati ili pak može sadržavati sportske izazove poput vrti se u krug dok glumiš magarca ili pretvaraj se da si trener aerobika i povedi ostale igrače na kratku tjelovježbu, skači na jednoj nozi dok glumiš majmuna, otpleši najsmješniji ples ili trči od vrata do vrata slaveći kao da si postigao zgoditak u nogometu.

Elastična traka osnovne vježbe i zabavne igre

S elastičnom trakom može se razgibati i ojačati cijelo tijelo. Osnovne vježbe uključuju podizanje trake iznad glave uz širenje ruke, podizanje jedne ruke kao da beremo jabuke i podizanje ruku u ravninu ramena dok stojimo na sredini trake kao da širimo krila. Dobra vježba je i veslanje uz pomoć trake.

S elastičnim trakama možemo organizirati zabavne igre pa tako npr. možemo zavezati dvije trake jednu za drugu i postaviti dva igrača unutra. Zatim štapom označiti sredinu na podu i reći igračima da vuku unazad kako bi suprotnog igrača uspjeli natjerati da prijeđe preko sredine i tako izgubi u igri. Može se organizirati i poligon kroz koji je potrebno proći u paru pazeći da traka ne padne na pod.

Vježbe s trakom u dvoje

Vježbati je uvijek lakše i zabavnije u društvu. Primjerice, vrlo zabavna vježba u dvoje je kada jedan partner pokušava pobjeći dok ga drugi partner u laganom čučnju pokušava zadržati na mjestu barem jednu minutu uz pomoć elastične trake koja je omotana oko trkačeva trbuha.

Klackalica s elastičnom trakom izvodi se u paru na način da svaki partner primi jedan kraj trake i partneri se okrenu jedan prema drugome. Partneri stanu na udaljenost koja osigurava da je traka napeta. Dok jedan partner diže ruke iznad glave, drugi partner savije koljena i rukama povlači traku između nogu. Zatim partneri zamijene uloge.

Krugovi s trakom izvode se tako da partneri stanu jedan pokraj drugoga također na udaljenosti koja osigurava da je traka napeta. Partneri ispruženim rukama iscrtavaju velike krugove po zraku prvo s lijeve na desnu stranu, a zatim nakon par ponavljanja promijene stranu.

Podijelite ovaj članak