Ideje kako ostati tjelesno aktivan tijekom zimskih praznika

Uzimajući u obzir niže temperature, skliske uvjete i kraće dane, zimski praznici mogu predstavljati vrlo izazovno vrijeme za održavanje adekvatne razine tjelesne aktivnosti, kako za odrasle, tako i za djecu. Međutim, ostati tjelesno aktivan jedan je od najboljih načina da poboljšate svoje psihičko i tjelesno zdravlje, kao i zdravlje vašeg djeteta. Mnoge aktivnosti se računaju, poput hodanja, trčanja ili penjanja uz stepenice. To možete podijeliti na manje vremenske intervale ili rasporediti tjelesnu aktivnost tijekom tjedna. Uz malo planiranja i kreativnosti, možete pomoći svojoj obitelji da ostane tjelesno aktivna tijekom cijele godine – bez obzira kakvo je vrijeme vani. Započnite već danas s 10 savjeta kako da vaša obitelj ostane aktivna tijekom cijele zime.

  1. Koliko god možete, osigurajte sebi i svom djetetu tenisice za trčanje ili neku udobnu obuću kako biste se mogli kretati kad god se ukaže prilika. Primjerice, parkirajte dalje od odredišta i zajedno hodajte do njega.
  2. Pratite vremensku prognozu. Na taj način možete nekoliko dana unaprijed isplanirati svoj tjedan. Pratite vrijeme, prikladno se odjenite i u skladu s tim planirajte zimske aktivnosti sa svojim mališanom.
  3. Zajedno napravite snjegovića, snježnu utvrdu ili snježni labirint u snježnim danima. Također, možete se grudati snježnim kuglicama ili odvesti dijete na sanjkanje.
  4. Uzmite staklenku koju ćete ispuniti papirićima s riječima, frazama ili crtežima koji pozivaju na izvođenje određenih kretnji, primjerice, oponašanje životinja. Neka dijete odabere pokret koji ćete zajedno napraviti.
  5. Budite kreativni. Ako gledate televiziju s djetetom, krećite se tijekom reklama! Plešite, radite skokove, čučnjeve, trbušnjake, sklekove, trčite u mjestu, igrajte igru „glazbene stolice“ dok program ponovno ne počne. Važno je da natjecanje bude zabavno, a dodatan poticaj je i nagrađivanje pobjednika.
  6. Kada vas loše vrijeme spriječi da izađete vani s djetetom, potražite načine da budete tjelesno aktivni u zatvorenom prostoru. Uključite svoje dijete u kućanske poslove primjerene njihovoj dobi. Primjerice, potaknite ga da obriše prašinu, usisava ili pospremi što više prostorija u 10 minuta.
  7. Uključite tjelesnu aktivnost u obiteljske posjete i izlete. Potaknite goste da ponesu odjeću i obuću prikladnu za šetnju i družite se s djecom na otvorenom.
  8. Ako vaša djeca vole videoigre, zašto ne biste uključili i tjelesnu aktivnost u isto vrijeme? Najnoviji sustavi za igranje nude neke sjajne mogućnosti prilagođene obitelji kako bi se svi pokrenuli. A to se može učiniti iz topline vašeg dnevnog boravka. Rezultati nedavno provedene studije pokazali su kako je u djece koja su redovito sudjelovala u aktivnim videoigrama postojala veća vjerojatnost da će također pristati na tjelovježbu i bez videoigre.
  9. Postavite stazu s preprekama ili prostor za skakanje s jastucima i dekama za dijete te organizirajte natjecanje.
  10. Uključite u dnevnu rutinu male plesne zabave tijekom dana. Pustite djetetu omiljene pjesme i plešite zajedno s njim po kući.

Bilo u zatvorenom ili na otvorenom, budite što aktivniji—i zabavite se!

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja

Podijelite ovaj članak