Zdrav san je lijek za proljetni umor

Poznato je da odgovarajuća količina sna predstavlja ključ dobrog zdravlja, no jeste li znali da pridonosi održavanju normalne tjelesne mase u djece i odraslih?

Koja je povezanost između sna i pretilosti?

Često povezujemo nepravilne prehrambene navike i manjak tjelesne aktivnosti s problemima prekomjerne tjelesne mase, međutim sve veći broj istraživanja potvrđuje da su higijena, kvaliteta i količina sna također važni. Naime, manjak sna, kao i nekvalitetan san, povezuje se i s povećanim rizikom od debljine, dijabetesa tipa 2, visokim krvnim tlakom te bolestima srca i krvožilnog sustava. Znanstvenici pojašnjavaju da manjak sna najčešće uzrokuje umor koji dovodi do smanjenja tjelesne aktivnosti i potrošnje unesene energije hranom. Sve navedeno može pridonijeti razvoju pretilosti koja utječe i na kvalitetu sna, stvarajući začarani krug koji je teško prekinuti.

Što je potrebno za zdrav san?

Kako bismo osigurali zdrav san, stručnjaci preporučuju da:

• nastojimo ići spavati u isto vrijeme,
• razvijemo rutinu prije spavanja koja će pomoći pri opuštanju tijela,
• prozračujemo prostoriju prije spavanja,
• ne konzumiramo tešku hranu neposredno prije spavanja,
• izbjegavamo korištenje tehnoloških naprava neposredno prije sna.

Koliko nam je sna doista potrebno?

National Sleep Foundation preporuča 9 do 11 sati sna djeci školske dobi, a odraslima 7 do 9 sati sna dnevno. Primjenom ovih jednostavnih preporuka pridonijet ćete stvaranju zdravih cjeloživotnih navika, vitalnosti i povoljnom zdravstvenom statusu cijele obitelji.

Podijelite ovaj članak