Negativan utjecaj društvenih mreža na unos hrane kod djece

Dosadašnja istraživanja pokazuju kako slavne osobe i televizijsko oglašavanje „nezdrave“ hrane povećavaju unos takve hrane kod djece. Međutim, djeca su sve više izložena marketingu putem
društvenih mreža.

Koji je utjecaj društvenih mreža?

Znanstvenici su proveli istraživanje kako bi ispitali učinak promidžbe grickalica („zdravih“ i „nezdravih“) na društvenim mrežama na unos grickalica kod djece. U istraživanju je sudjelovalo 176 djece u dobi između 9 i 11 godina te su nasumično podijeljena u tri jednake skupine. Prikazane su im lažne, ali realistične Instagram stranice popularnih vlogera (svaki ima milijune pratitelja).

Jednoj skupini prikazane su slike vlogera s „nezdravim“ grickalicama, drugoj skupini slike vlogera sa „zdravim“ grickalicama, a trećoj skupini slike vlogera koje nisu sadržavale prehrambene proizvode. Mjerio se naknadni unos grickalica („zdravih“ i „nezdravih“ opcija) ispitanika. Djeca u skupini kojoj su bile prikazane slike „nezdravih“ grickalica unijela su 32% više energije, posebno iz „nezdravih“ grickalica. Također, unijela su 26% više energije ukupno (iz „zdravih“ i „nezdravih“ grickalica), u usporedbi s djecom kojoj su bile prikazane slike koje nisu sadržavale prehrambene proizvode . Nije bilo značajne razlike u ukupnom unosu energije, ili unosu energije iz „zdravih“ grickalica između djece kojoj su bile prikazane slike sa „zdravim“ grickalicama i one kojoj su bile prikazane slike koje nisu sadržavale prehrambene proizvode.


Dobiveni rezultati ukazuju na to da oglašavanje „nezdrave“ hrane putem Instagram stranica vlogera utječe na trenutno povećanje energetskog unosa djece. Potrebna su stroža ograničenja oko digitalnog marketinga „nezdrave“ hrane kojemu su djeca izložena, a vlogerima ne bi trebalo dopustiti da promiču takvu hranu djeci na društvenim mrežama, zaključuju znanstvenici.

Podijelite ovaj članak