Koji trendovi u prehrani nas očekuju u 2022. godini?

Kako se prehrambena industrija sprema za nadolazeću godinu, stručnjaci počinju predviđati koji će prehrambeni trendovi biti prisutni u 2022. godine. Očekuju kako će održivost i zdravlje biti u središtu pozornosti, budući da potrošači pokazuju sve veću zabrinutost i osviještenost po navedenim pitanjima.

Sinergija hrane

Sinergija hrane predstavlja koncept kako hranjive tvari iz različitih namirnica međusobno djeluju i poboljšavaju (ili čak smanjuju) apsorpciju i bioraspoloživost hranjivih tvari u tijelu. Bioraspoloživost je udio hranjive tvari u hrani koja se probavlja, apsorbira i metabolizira u našem tijelu. Ne apsorbiraju se svi vitamini i minerali koje unosimo putem namirnica u potpunosti, što znači da iz hrane ne dobivamo apsolutno svu količinu hranjivih tvari. Jedan od razloga zašto fokusiranje na sinergiju hrane može biti korisno jest rastući interes za koncept hrane kao lijeka – konzumiranje prirodne, minimalno prerađene hrane kako bi se dobila najveća moguća količina hranjivih tvari, što blagotvorno djeluje na zdravlje.

Os crijeva-pluća

Zanimanje za zdravlje crijeva nastavlja rasti. Razgovori na društvenim mrežama o zdravlju, također, stavljaju zdravlje crijeva kao jedno od vodećih zdravstvenih problema o kojima se govori. Pluća, kao i mnogi drugi dijelovi tijela, imaju svoj poseban sastav mikrobiote, ali ne tako raznolik ili voluminozan kao crijeva. Posljednjih mjeseci objavljeno istraživanje pokazalo je povezanost između sastava crijevne mikrobiote i pluća te se naziva „os crijeva-pluća“. S obzirom na ulogu crijeva u imunosnom odgovoru našeg tijela, zdrava crijeva također mogu biti od vitalnog značaja u borbi protiv bilo kakve plućne infekcije.

Trening mirisnih i osjetilnih sposobnosti

Disfunkcija mirisa i okusa među najčešćim su simptomima COVID-19 bolesti. Put do oporavka za mnoge ljude bio je dug i mukotrpan – za neke su bili potrebni tjedni, za neke mjeseci, a za druge se uopće nije dogodio. Studije su pokazale kako trening mirisa – ponavljano kratkotrajno izlaganje mirisima – može koristiti ljudima koji pate od gubitka mirisnih osjetila. Iako se ovo može činiti kao vrlo specifičan trend s kratkim rokom trajanja, gubitak mirisa i njezine varijante puno su češće nego što mnogi misle. Brojne bolesti mogu dovesti do problema s okusom i mirisom, kao i starost. To je također prilika za brendove da eksperimentiraju s novim teksturama i profilima okusa.

Umjetna inteligencija

Kako se restorani počinju ponovno otvarati za objedovanje u zatvorenom ili na licu mjesta, industrija prehrambenih usluga bori se s nedostatkom radne snage. To ne obuhvaća samo uloge kao što su poslužitelj i blagajnik, već i pozicije u pozadini, kao što je pomoć u kuhinji. Jedno od rješenja koje restorani počinju razmatrati je automatizacija kako bi se popunile praznine, od spravljanja i posluživanja hrane do dostave na kućnu adresu. Iako automatizacija ili koncept korištenja robota u prehrambenoj industriji nije baš nov, tek nakon početka pandemije ugostiteljska industrija počela je to razmatrati kao održive opcije.

Ekološki prihvatljiva hrana

Zabrinutost za klimu je u porastu, a način na koji proizvodimo našu hranu postaje važniji nego ikad. Bezmesni proizvodi osvojili su tržište, ali na staničnom uzgoju mesa u laboratoriju, posebice morskih plodova, se intenzivno radi. Proizvodnja mesa na više načina posebno opterećuje okoliš, pa je vjerojatno da ćemo u narednoj godini vidjeti sve više ovih alternativnih proizvoda u prodaji, kako će proizvodnja rasti i tehnologija biti sve bolja.

Napitak od žitarica

Zobeno „mlijeko“ svojim je okusom i većom održivošću već postavilo temelje za prihvaćanje različitih napitka na bazi žitarica, u usporedbi s bademovim i „mlijekom“ drugih orašastih plodova. To je razlog za istraživanje i proizvodnju napitaka od drugih žitarica, posebno ječma. Ječam je otporna žitarica i može se uzgajati u ekstremnim klimatskim uvjetima. Četvrta je po uzgoju kultura na svijetu i prilično je hranjiva, ali se trenutno ne koristi previše u prehrambenoj industriji, osim za proizvodnju slada i piva.

Upcycling

Pojam „upcycling“ podrazumijeva ponovno korištenje odbačenih predmeta ili materijala na način da se stvori proizvod veće kvalitete ili vrijednosti od originalnog. U nadolazećem razdoblju, stručnjaci će staviti naglasak na pažljivo pregledavanje nusproizvoda svojih proizvodnih procesa i pronaći načine kako ih učiniti potrošnim te smanjiti otpad. Tijekom sljedeće godine, vjerojatno će se čak moći vidjeti nove tvrdnje na pakiranju koje imaju za cilj promicanje upotrebe obnovljenih sastojaka i smanjenje bacanja hrane.

Povratak domaćim proizvodima

Tijekom vrhunca pandemije, moglo se uočiti kako domaći kuhari i pekari proizvode iz kućne radinosti podižu na višu razinu, pokrećući posao od kuće putem društvenih mreža. To uključuje domaću hranu kao što su kiseli krastavci, džemovi i kolačići, registrirani pri vladi i odobreni za javnu prodaju. Ako je ova godina bila naznaka, sve će više talentiranih kuhara i pekara pokrenuti samostalne poslove 2022. godine, oslanjajući se na fleksibilnost i kreativnost koju mogu ostvariti u svojoj vlastitoj kuhinji.

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja

Podijelite ovaj članak