Kako održati prehrambene navike djeteta tijekom ljetnih praznika?

Ljeto za djecu predstavlja odmor od škole, domaćih zadaća i ranog buđenja. Međutim, promjene u životnim navikama do kojih dolazi tijekom ljetnih praznika nisu uvijek dobre za zdravlje djeteta. Iako predah od školskih obaveza može biti opuštajući, važno je da se djeca drže nekih sastavnica životne rutine tijekom cijele godine poput prehrane, dovoljne količine sna i svakodnevne tjelesne aktivnosti. Naime, rezultati jednog istraživanja iz 2016. godine pokazali su kako su djeca sklona brže se debljati tijekom ljeta. Dakle, čak i kada ste na ljetnim praznicima, izbori koje donosi vaša obitelj i dalje su važni. Pazite da vaša djeca tijekom ljeta budu dosljedna svojim prehrambenim navikama, što osigurava kratkoročne i dugoročne dobrobiti za zdravlje.

Što odabrati za hidraciju djeteta?

Znanstvenici ističu kako nema posebnih hranjivih sastojaka ili vitamina koje djeca trebaju u većoj količini tijekom ljeta. Umjesto toga, tijekom ljeta najvažnije je imati na umu održavanje adekvatne hidracije svoje djece. Ako su djeca često vani, tjelesno su aktivna i znoje se, moraju piti veće količine tekućine. Međutim, važno je zadržati kontrolu nad onim što piju. Ne preporučuje se konzumacija zaslađenih pića, što uključuje slatke čajeve, limunadu, sok ili gazirana pića. Umjesto toga, u vodu se može dodati razno voće za osebujniji okus, dok mineralna voda s okusom djeci može biti vrlo zabavna i zanimljiva. Također, poželjna je konzumacija svježe iscijeđenih nezaslađenih voćnih sokova, ali u umjerenim količinama.

Zdravije slastice iz kućne radinosti

Ljeti djeca najviše vole jesti sladoled i druge ukusne hladne poslastice koje ih osvježavaju. One često znaju sadržavati velike količine dodanog šećera, no to ne znači da ih djeci trebate potpuno uskratiti. Ipak, postoje neke izvrsne alternative koje su nutritivno bogate i ne sadrže velike količine šećera. Primjerice, možete izmiješati razne kombinacije voća i jogurta i uliti ih u višekratne kalupe za sladoled na štapiću. Također, možete narezati razno voće, umočiti ga u čokoladu ili jogurt, a zatim zamrznuti.

Odaberite zdravije!

Mnoge popularne grickalice, poput čipsa i pereca, sadrže rafinirane ugljikohidrate, ali i zasićene masti. Ti se ugljikohidrati brzo probavljaju i pružaju samo kratkoročan osjećaj sitosti, napominju stručnjaci. Cilj je dati djeci hranu koja im održava energiju tijekom dana i pruža osjećaj sitosti. Tu je naglasak na voću, povrću, cjelovitim žitaricama, zdravim mastima i proteinima.

Držite se ustaljenog rasporeda s hranjivim namirnicama

Posljednji, ali ne i manje važan aspekt prehrane tijekom ljeta jest održavanje rasporeda obroka tijekom ljeta jednakim kao i tijekom školske godine. Kada su djeca u školi, nemaju besplatan pristup grickalicama kad god žele, a taj se obrazac treba zadržati i tijekom ljetnih praznika. Uz nutritivno bogate i slasne obroke te malo truda oko njihovog planiranja, vašim je mališanima osigurano zdravo i razigrano ljeto.

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja

Podijelite ovaj članak