Unos vode utječe na kognitivne funkcije djece?

Voda čini čak 60% našeg organizma i neophodna je za održavanje gotovo svih vitalnih tjelesnih funkcija. Od ključne je važnosti održavati adekvatan stupanj hidracije kod djece i osigurati unos dovoljne količine vode. Preporučeni unos vode za djecu između 4 i 14 godina iznosi od pet do sedam čaša vode dnevno. Ukoliko se dnevne potrebe za vodom ne zadovolje, dolazi do stanja dehidracije, što može dovesti do ozbiljnih posljedica na zdravlje. Blaga dehidracija, koja se javlja kada se tjelesna masa zbog gubitka vode smanji za 2%, može pogoršati kratkotrajno pamćenje, matematičke sposobnosti, vizualno-motorne i psihomotorne vještine. S druge strane, adekvatan unos vode poboljšava kognitivne funkcije, sposobnost učenja i koncentraciju.

Jesu li učenici adekvatno hidrirani?

Cilj nedavno provedene studije bio je utvrditi prevalenciju dehidracije među učenicima i utjecaj stupnja hidracije na kognitivne funkcije. U studiji se također ispitivao utjecaj zdravstvenog odgoja na naviku konzumacije vode kod učenika, stupanj hidracije i kognitivne sposobnosti.

Povezanost hidracije i kognitivnih funkcija

Rezultati su pokazali kako je kod 68,3% učenika ustanovljeno stanje dehidracije. Znanstvenici su utvrdili kako je dehidracija vrlo česta među školskom djecom i negativno utječe na kognitivne funkcije. Također, uočili su kako podizanje svijesti djece o važnosti adekvatnog unosa vode može pozitivno promijeniti njihovo ponašanje. Zaključuju kako povećanje dostupnosti vode u školama te razvijanje obrazovnih kampanja i promotivnih aktivnosti u suradnji s roditeljima i školskim osobljem može poboljšati učestalost konzumacije vode među školarcima.

Donosimo nekoliko savjeta kako pomoći svojoj djeci da unose dovoljno tekućine:

  • Unaprijed pripremite djetetu bocu vode za školu i za svaki odlazak od kuće
  • Potaknite dijete da pije vodu prije, nakon i tijekom tjelesne aktivnosti
  • Vodu uvijek ponudite uz obroke i grickalice

Savjeti za djecu koja ne vole piti vodu:

  • Pokušajte u vodu dodati kriške voća poput limuna ili naranče za raznolikost okusa
  • Neka vaša djeca odaberu vlastitu bocu za piće i poslužuju vodu u šarenim čašama ili vrčevima
  • Budite uzor svojoj djeci – neka vide kako ju vi redovito pijete
  • Eksperimentirajte s temperaturom vode; pokušajte držati vrč vode u hladnjaku, dodajte kockice leda ili ju ugrijte zimi.

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja

Povezani članci:

Podijelite ovaj članak