Trebaju li djeca unositi zaslađene napitke?

Poznato je kako prekomjeran unos zaslađenih napitaka smanjuje kvalitetu prehrane, povezan je s debljanjem i lošim oralnim zdravljem, a također stvara naviku ispijanja takvih pića. Zaslađena pića (koja se također kategoriziraju kao pića zaslađena šećerom ili bezalkoholna pića) odnose se na bilo koja pića s dodanim šećerom ili drugim zaslađivačima (kukuruzni sirup s visokim udjelom fruktoze, saharoza, koncentrati voćnih sokova). To uključuje voćne i gazirane sokove, limunadu, zaslađena pića u prahu, kao i sportska i energetska pića. Neka bezalkoholna pića umjesto dodanih šećera sadrže umjetna sladila. Umjetno zaslađena pića sadrže vrlo malu količinu energije, stoga ne doprinose izravno debljanju. Međutim, umjetno zaslađena pića i dalje održavaju naviku konzumiranja zaslađenih napitaka. Kiselost zaslađenih pića, bilo zaslađenih šećerom ili umjetnim zaslađivačima, te njihova učestala konzumacija mogu pridonijeti eroziji i propadanju zuba.

Bolje i zdravije zamjene za zaslađena pića

Djeci je potrebno samo pola naranče kako bi zadovoljili dnevne potrebe za vitaminom C, ali su potrebne tri do četiri naranče kako bi se napravila jedna mala čaša soka. Potaknite djecu da jedu svježe voće i povrće, umjesto da piju sok. To će ih opskrbiti vlaknima i pomoći u prevenciji konstipacije, podučiti ih o različitim teksturama, bojama i okusima, pružiti prikladnu, zdravu i hranjivu zamjenu za grickalice te pomoći uspostaviti zdravije prehrambene navike. Ako uključite svježe iscijeđeni voćni sok u prehranu djeteta, ograničite ga povremeno na pola šalice soka bez dodanog šećera.

Negativni učinci unosa zaslađenih napitaka

Slatka pića puna su energije i mogu zasititi dijete, što može rezultirati preskakanjem obroka. Kod izbirljivaca, zaustavljanje ili ograničavanje konzumacije zaslađenih napitaka koristan je način za poticanje apetita za drugom hranom. Mala djeca mogu imati problema s probavljanjem određenih šećera u slatkim pićima, što može dovesti do opuštanja crijeva ili dijareje. To može uzrokovati sporiji rast, ukoliko tijelo redovito gubi energiju i hranjive tvari. Promjena prehrane vašeg djeteta može biti izazov, ali imajte na umu kako djeca jedu i piju uglavnom ono što im se servira.

Savjeti za roditelje:

  • Budite djetetu uzor tako što sokove ne držite u kući ili sami ne konzumirate zaslađene napitke.
  • Ako je vaše dijete već naviklo na konzumaciju zaslađenih napitaka, počnite smanjivati njihov ​​unos. Primjerice, određeno vrijeme im nudite razvodnjene sokove, a zatim prijeđite na vodu.
  • Budite strpljivi. Usvajanje novih prehrambenih navika može potrajati, posebno ako vaše dijete ima naviku konzumirati sok kad god osjeti žeđ ili glad.
  • Potaknite dijete da jede svježe voće i povrće umjesto da pije sok.
  • Potrošnju voćnog soka ograničite na pola šalice (bez dodanog šećera), i to samo povremeno.

I za kraj vam donosimo naš recept za šareni osvježavajući napitak https://petica.hr/wp-admin/post.php?post=13892&action=edit

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja

Podijelite ovaj članak