Metabolički sindrom povezan s lošijim ishodom COVID-19 bolesti

Metabolički sindrom definira se prisutnošću najmanje triju od navedenih stanja: dislipidemija, poremećeni metabolizam glukoze, povišeni krvni tlak te abdominalna pretilost. Osobe s metaboličkim sindromom imaju povećan rizik za razvoj srčano-žilnih bolesti, šećerne bolesti tipa 2, ali i drugih kroničnih nezaraznih bolesti.

To je navelo znanstvenike da ispitaju utjecaj metaboličkog sindroma na ishod COVID-19 bolesti. Pratili su ishode 287 bolesnika, prosječne dobi 61 godinu, koji su bili hospitalizirani zbog COVID-19 bolesti. Najčešće dijagnosticirana stanja bila su hipertenzija (80%), pretilost (65%), dijabetes (54%) i niska razina HDL-kolesterola (39%). Znanstvenici su promatrali dvije skupine ispitanika – one kojima je dijagnosticiran metabolički sindrom i one kojima nije. Pratili su ishode COVID-19 bolesti, uključujući prijem bolesnika na odjel intenzivne njege, smještenost na respirator, razvoj sindroma akutnog respiratornog distresa ili smrtni ishod bolesti.

Gotovo 66% bolesnika u istraživanju patilo je od metaboličkog sindroma. Od njih je 56% bilo zaprimljeno na odjel intenzivne njege, u odnosu na skupinu koja nije imala metabolički sindrom, gdje je bilo zaprimljeno njih 24%. Također, 48% bolesnika s metaboličkim sindromom bilo je smješteno na respirator, a 37% razvilo je sindrom akutnog respiratornog distresa, u usporedbi s 18 i 11% u skupini koja nije imala metabolički sindrom.

Važno je napomenuti kako je u bolesnika s metaboličkim sindromom uočena 3,4 puta veća vjerojatnost od smrtnog ishoda COVID-19 bolesti, nakon što su znanstvenici uzeli u obzir čimbenike poput dobi, spola i rase.

Stručnjaci ističu kako se metabolički sindrom treba smatrati složenim rizičnim čimbenikom za smrtni ishod COVID-19 bolesti. Kako bi se spriječio njegov razvoj, neophodno je usvojiti zdrave životne navike još u najranijoj dobi te ih se pridržavati tijekom života. To uključuje redovitu konzumaciju obroka i konzumaciju barem 5 porcija voća i povrća dnevno. Također, jednako je važno unositi dovoljno tekućine, kvalitetno se naspavati te u svoj dnevni raspored uvrstiti i tjelesnu aktivnost.

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja

Povezani članci:

Podijelite ovaj članak