Kako se pravilno hraniti tijekom blagdana

Blagdansko razdoblje vrijeme je za obitelj i proslave koje uključuju bogati blagdanski stol. Iskušenja su posvuda, a zabave i putovanja remete svakodnevnu rutinu. Štoviše, sve to traje tjednima. Kako se pridržavati uravnotežene prehrane tijekom ovog izazovnog razdoblja? U nastavku slijedi nekoliko savjeta koji mogu pomoći:

  1. Ne preskačite obroke. Preskakanje obroka s ciljem smanjenjog unosa energije prije blagdana često može dovesti do prejedanja zbog osjećaja gladi. Kvalitetan međuobrok, poput voća, sira, jogurta ili male šake orašastih plodova, može vam pomoći da obuzdate apetit i spriječite prejedanje.
  2. Što šarenije, to bolje. Neka vaš blagdanski tanjur izgleda svečano uključivanjem voća i povrća. Nastojte da polovicu vašeg tanjura zauzima povrće. Također možete uključiti voće i povrće u svoje blagdanske kolačiće, poput kolačića od banane sa zobenim pahuljicama i zdravih kolačića od mrkve.
  3. Pametno birajte pića. Držite se napitaka poput vode ili čaja umjesto visokokaloričnih pića za svečane prigode. Alkoholna pića doprinose unosu „praznih“ kalorija i mogu uzrokovati donošenje lošijih odluka vezanih uz hranu. Ako ipak odlučite konzumirati alkohol, činite to umjereno i izmjenjujte svako alkoholno piće s čašom vode.
  4. Naučite uljudno odbiti hranu koju vam osoba nudi ukoliko niste gladni.
  5. Jedite do sitosti, nemojte se prejedati. Nitko ne voli taj neugodan, pun osjećaj nakon jela. Jedite polako i provjeravajte razinu sitosti tijekom jela.
  6. Nemojte se osjećati krivima. Ako ste pretjerali, nemojte se kažnjavati. Osigurajte da je vaš sljedeći obrok uravnotežen.
  7. Kada se suočite s nizom ukusne blagdanske hrane, uzmite mali tanjur hrane koja vam se najviše sviđa, a zatim se odmaknite od stola. Počnite s povrćem kako biste smanjili apetit.
  8. Jedite polako. Vašem mozgu potrebno je najmanje 20 minuta kako bi shvatio da ste siti.
  9. Spavajte dovoljno. Kada ste neispavani, bit ćete skloni više jesti i birati hranu s visokim udjelom masti i šećera. Osigurajte si barem 7 do 8 sati sna kako biste se zaštitili od nekontroliranog unosa hrane.
  10. Mudro birajte metode kuhanja. Pronađite zamjene za neke sastojke i preinake recepata koje mogu poboljšati nutritivnu kvalitetu hrane koja će se naći na vašem blagdanskom stolu.
  11. Uvrstite tjelovježbu u svoj raspored. Baš kao što planirate blagdanske aktivnosti sa svojim ukućanima, odredite vrijeme za neku tjelesnu aktivnost u kojoj uživate.
  12. Ne zaboravite unositi dovoljno tekućine. Lako je zaboraviti piti vodu tijekom blagdanskog vremena koje donosi mnogo obaveza. Kada izlazite iz kuće nemojte zaboraviti ponijeti bocu vode, a nakon boravka na otvorenom ugrijte se šalicom toplog čaja.

Najviše od svega, zapamtite što je bit blagdana – druženje i zajedništvo s dragim ljudima do kojih vam je stalo. Neka vam blagdani budu šareni, što zdraviji i u dobrom društvu!

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja

Podijelite ovaj članak