U suradnji s projektom Vrtim zdravi film Nestlé Adriatic i Hrvatskog školskog sportskog saveza, proveli smo niz aktivnosti u sklopu kampanje „Budi za pet, misli na svoj planet“ u razdoblju od travnja do lipnja 2020. godine.
Kampanja je provedena u dva dijela. U prvom dijelu naglasak je stavljen na zdravlje djece i njihove obitelji te promjenu prehrambenih navika. Naime, postoje značajni znanstveni dokazi koji povezuju prehrambene navike sa zdravljem ljudi i održivošću okoliša na što smo stavili naglasak tijekom kampanje ciljanim aktivnostima. U drugom dijelu fokusirali smo se na upoznavanje djece s načinima štednje struje, energije, vode kao i smanjena otpada od hrane.
U prvoj fazi kampanje poslano je 2.000 sjemenki rikule hrvatskim osnovnim školama. Cilj ove aktivnosti bio je uključiti djecu u uzgoj biljaka od kojih su kasnije spremali ukusna i zdrava jela. Znanstvenici sve više ispituju utjecaj različitih načina prehrane na okoliš. U većini studija zaključili su kako prehrana bogata namirnicama biljnog porijekla, s manjim udjelom namirnica životinjskog porijekla, pruža dobrobiti za zdravlje i okoliš radi čega je sadnja biljaka i priprema zdravijih jela bila fokus u prvoj fazi kampanje. Osim što je sadnja biljaka djeci zabavna, vrtlarstvo doprinosi i razvoju novih vještina kao što su odgovornost i kreativnost, a ujedno utječe i na djetetovo znanje o prehrani. Recepte i slike svojih biljaka te jela dijelili smo na društvenim mrežama PETICE-igrom do zdravlja, a oni najkreativniji osvojili su vrijedne nagrade u obliku jednogodišnjeg najma Gruntek vrta i Nestle poklon paketa. Osim vrijednih nagrada koje su sudionici osvojili, njihovi dobitni recepti biti će objavljeni i u digitalnoj kuharici „Vrtim Zdravi Film“.
U današnjem svijetu smanjene raspoloživosti prirodnih resursa i klimatskih promjena od izuzetne je važnosti učiti djecu od najranije dobi na pravilnu brigu o okolišu i planeti. Stoga je drugi dio kampanje pod nazivom Mala škola „Budi za pet misli na svoj planet“ započeo slanjem edukativnih materijala u osnovne škole. Cilj ovog dijela kampanje bio je educirati učenike o važnosti očuvanja okoliša i zdravijeg načina života s fokusom na štednji vode i energije te na smanjenju otpada od hrane. O svakoj od navedenih tema učenici su zajedno sa svojim učiteljima razgovarali te praktičnim savjetima i aktivnostima pridonijeli malim promjenama koje dugoročno mogu činiti veliku razliku. Za kraj kampanje, učenici su s učiteljiima napraviti prezentaciju o tome kako oni u svakodnevnom životu misle i doprinose održivosti Zemlje. Pet razreda s najkreativnijim prezentacijama osvojilo je vrtni komposter za skupljanje otpada za svoju školu.
Pratite nas i dalje jer već pripremamo nova iznenađenja za iduću školsku godinu!
Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja