Adekvatna hidracija povezana sa zdravstvenim dobrobitima

Adekvatna hidracija organizma je esencijalna za njegovo pravilno funkcioniranje. Konzumacijom obične vode hidriramo naše tijelo, a pritom ne unosimo energiju niti dodane šećere. Američke smjernice za pravilnu prehranu potiču zamjenu svih zaslađenih napitaka običnom vodom te svježim voćnim sokovima, kako bi se smanjio unos dodanih šećera.

Istraživanjem National Health and Nutrition Examination Survey-a, provedeno od strane National Center for Health Statistics, u razdoblju od 2005. do 2012. godine, obuhvaćeno je 18 300 ispitanika. U istraživanju su praćene prehrambene navike te njihova poveznica s adekvatnom hidracijom. Ispitanici su bilježili sve što su unosili od namirnica i napitaka tijekom dva dana. Potom je izračunata količina vode koju su ispitanici unijeli, a izražena je kao udio od ukupne količine tekućine unesene putem hrane i pića tijekom jednog dana.

U prosjeku su sudionici unosili 4,2 čaše vode što čini 30% njihovog dnevnog unosa vode. Prosječni energetski unos sudionika iznosio je 2157 kcal koji uključuje 125 kcal iz zaslađenih napitaka i 432 kcal iz energetski bogate, a nutritivno siromašne hrane kao što su kolači, slatkiši i grickalice. Analizom je utvrđeno kako povećanje konzumacije vode od 1%, dovodi do smanjenja energetskog unosa za 8% kao i smanjenog unosa šećera.

Profesor Roupeng An s University of Illionis Kinesiology and Community Health istaknuo je kako osobe koje su povećale unos vode za jednu do tri čaše dnevno, imaju smanjeni energetski unos od 68 kcal do 205 kcal te smanjeni unos soli od 78 mg do 235 mg. Također, smanjili su unos šećera za 5 g do 18 g odnosno kolesterola za 7 mg do 21 mg dnevno.

Često vodimo računa o našem dnevnom energetskom unosu, ali pritom zanemarujemo činjenicu da putem zaslađenih napitaka unosimo značajne količine energije. Povećamo li unos vode, kao najzdravijeg napitka, značajno ćemo smanjiti energetski unos te unos jednostavnih šećera, a time pridonijeti očuvanju zdravlja.

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja

Literaturni izvor: https://www.sciencedaily.com/releases/2016/03/160301174759.htm

Podijelite ovaj članak