Utjecaj medija na izbor hrane u djece školske dobi

Poznato je kako mala djeca, iako još ne znaju čitati, sudjeluju u odabiru namirnica pri obiteljskoj kupovini. Djeca vrlo lako prepoznaju omiljene crtane likove iz reklamnih sadržaja, na ambalaži njihovih omiljenih žitarica ili nekih drugih proizvoda. Potom svojim ponašanjem uvjetuju roditelje na kupnju takvih namirnica.

Postavlja se pitanje mogu li mediji imati jednak utjecaj kada je riječ o cjelovitoj hrani, primjerice voću, povrću i žitaricama. Članak objavljen u renomiranom časopisu Pediatrics progovara o temi utjecaja marketinga na zdravije izbore hrane kod djece. U Americi je provedena zanimljiva studija s ciljem promocije povrća u školskim kuhinjama te praćenja prehrambenih odabira učenika.

Učenici su podijeljeni u četiri skupine. Prva skupina učenika bila je izložena reklamama u obliku plakata izloženih pokraj polica s povrćem u školskoj kuhinji. Plakati su prikazivali poznate likove iz crtića koji posjeduju moći zahvaljujući tome što konzumiraju određenu vrstu povrća. Drugoj skupini učenika prikazani su različiti video uradci u kojima je glavnu ulogu imalo šareno povrće koje je djeci slalo poruke vezane u pravilnu prehranu. Treća skupina je bila izložena dvojakom marketingu. Uz izložene edukativne plakate kao u prvoj skupini, imali su priliku gledati video uratke o šarenom povrću kao u drugoj skupini. Četvrta je skupina bila kontrolna te na njoj nije primijenjena nikakva intervencija.

Učenici koji su bili izloženi marketingu u obliku plakata konzumirali su dvostruko više povrća u odnosu na kontrolnu skupinu. S druge strane učenici koji bili izloženi plakatima i video uradcima konzumirali su trostruko više proizvoda u odnosu na kontrolnu skupinu.

Ovo istraživanje jasan je pokazatelj kako se marketing može iskoristiti u promociji zdravijih prehrambenih izbora, ali ujedno i kako se može lako potaknuti djecu na odabir nutritivno kvalitetnijih namirnica. Stoga, iskoristite navedena saznanja i putem najdražih likova iz crtića, maskota Njumi i Njamija, približite vašoj djeci nutritivno vrijednu hranu te ih potaknite na stvaranje pravilnih prehrambenih navika.

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja

Podijelite ovaj članak