2. Voće i povrće

Najlakši način prevencije degenerativnih bolesti današnjice je svakodnevno konzumiranje 5 ili više porcija voća i povrća. Jednostavna i univerzalno prihvaćena poželjna navika je povećati svakodnevni unos voća i povrća, a budući da se pravilna prehrana uči i stječe u djetinjstvu, bitno je usaditi djetetu svijest o važnosti te vrste namirnica.

Zašto su voće i povrće neizostavne namirnice u svakodnevnoj prehrani?

Oni su dobri izvori ugljikohidrata čija je uloga u našem tijelu:

  • Osnovni izvor energije (glukoza) koja se pohranjuje u mišićima ili jetrima i pomaže u obavljanju zadataka
  • Sudjeluju u normalnom funkcioniranju mozga, živčanog sustava, bubrega, mišića te probavnog sustava.

 

Ujedno, izvor su važnih hranjivih tvari poput vitamina i minerala koji sudjeluju u procesima:

  • stvaranja energijei
  • zgradnje kosti i zubi
  • zaštite organizma
  • zarastanja rana.

 

Kako unijeti preporučenih „5 na dan“?

→ Neka voće i povrće bude na vidljivom mjestu u vašem domu i dostupno svima.

→ Narežite voće na manje zalogaje, grickajte voće ili sirovo povrće i tako budite primjer svojoj djeci u stvaranju zdravih prehrambenih navika.

→ Ako vaše dijete voli sokove, nastojte mu davati svježe cijeđene ili 100 %-tne voćne sokove.

→ Ako koristite konzervirano voće u kompotu, birajte proizvode s manjim udjelom šećera.

→ Uz svaki obrok i međuobrok poslužite i malu porciju voća. I par bobica grožđa se broji!

→ Sušeno voće može činiti dobar međuobrok za djecu, posebno sušene marelice i brusnice te čips od jabuke.

Porcija voća ili povrća nalazi se u:

– pola čaše cijeđenog soka

– pola šalice voća (konzerviranog, kuhanog ili sirovog)

– šalica povrća (sirovog, zeleno lisnatog povrća)

– pola šalice povrća (svježeg, kuhanog ili konzerviranog).