„Zdrava“ prehrana je skupa, naše financijske mogućnosti nam to ne dopuštaju. Što da radimo?

Svi ćemo se složiti s činjenicom da je pravilna prehrana temelj zdravlja, no ponekad nam se čini nedostižnom zbog manjka vremena, ali i kućnog budžeta. Međutim, dobra organizacija i edukacija pomoći će vam da se pravilno hranite u okviru vaših mogućnosti.

  • Mudro trošite novac namijenjen za hranu

Pomno isplanirajte jela koja ćete pripremati u tjednu koji je pred vama te u skladu s time pripremite listu potrebnih namirnica. Kupovinu obavite isključivo prema popisu te nemojte kupovati izvan njegovih okvira. Također, kupovinom sezonske te snižene hrane možete uštediti novac.

  • Djeci servirajte zdravu hranu na zabavna način

Djeca ponekad znaju biti izbirljiva po pitanju prehrane te ostavljaju hranu na tanjuru. U slučaju da ste primjetili kako vaše dijete konstantno odbija određenu namirnicu, pokušajte je pomiješati s nekim namirnicama koje više voli ili usitniti mikserom te „sakriti“ u složencu ili unutar umaka. Također, zanimljive zgode o hrani ili zabavno složena hrana na tanjuru mogu pridonijeti lakšoj konzumaciji te prihvaćanju novih namirnica. Na taj način možda možete izbjeći nepotrebno bacanje hrane.

  • Ograničite kupovinu grickalica i slatkiša

S obzirom na visoku energetsku i nisku nutritivnu vrijednost, slatkiši i grickalice nisu najbolji način na koji možemo uložiti novac. Njihovu kupovinu ograničite i nemojte podleći pritisku djeteta pri kupovini istih u dućanu.

  • Kupovina većih količina hrane na sniženju

Većina trgovačkih lanaca nudi popuste i kupone za određene proizvode. Pratite ponude u različitim trgovinama te kupite proizvode na sniženju, koje nisu lako pokvarljive, u većim količinama.

  • Koristite jaja

Jaja su nutritivno kvalitetne namirnice koje se vrlo lako pripremaju na različite načine. Kako biste osigurali adekvatan unos proteina češće uvrstite jaja u vašu prehranu.

  • Kupujte lokalno

Kupovina lokalnih namirnica može biti jeftinija s obzirom da nema velikog utroška novca za njezin transport. Također, sezonski, svježe i lokalno uvijek su dobar izbor za zdravu prehranu.

  • Izbjegavajte bacanje hrane

Kupovina prevelike količine lako pokvarljivih namirnica mogu vas dovesti do situacije da hranu bespotrebno bacate. Bacanje hrane nije niti ekološki niti financijski prihvatljivo.

  • Udvostručite količine u vašim receptima

Pri kuhanju juha, variva ili umaka možete pripremiti veće količine, a potom višak raspodijeliti u male zdjelice i zamrznuti. Na taj način uštedite ćete vrijeme za kupovinu i pripremu namirnica, ali i novac u slučaju da ste te namirnice kupili pri pogodnoj cijeni.

  • Uzgojite vlastite namirnice

U slučaju da ste u prilici te imate prostora, uzgojite vlastito voće i povrće. Uključite i dijete u rad u vrtu te na taj način provedite kvalitetno zajedničko vrijeme u prirodi. Od proizvedenog voća, primjerice jagoda, možete napraviti vlastiti pekmez kojeg ćete koristiti tijekom godine. Također, povrće upotrijebite za pripremu zimnice te tako jedite vlastite proizvode i tijekom zimskih mjeseci.

Uz malo mašte, truda i volje osigurat ćete vama i vašoj obitelji nutritivno uravnoteženu prehranu.

 

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja

 

Literaturni izvor:  http://articles.extension.org/pages/25780/money-saving-food-tips-for-child-care-providers

Podijelite ovaj članak