Hoće li moje dijete „prerasti“ debljinu?

Pile of Pancakes

Uvriježeno mišljenje mnogih roditelja, baka i djedova je da će dijete s povećanom tjelesnom masom, tijekom razvoja prerasti problem nakupljenih kilograma. Međutim rezultati znanstvenih istraživanja ne idu u prilog takvom načinu razmišljanja. Oni pokazuju kako 75% pretile djece postaju pretile odrasle osobe, stoga se problemu prekomjerne tjelesne mase u djetinjstvu treba ozbiljno pristupiti.

Kako biste prevenirali stvaranje viška kilograma u ranoj životnoj dobi, pokušajte djetetu osigurati preporučenih 60 minuta tjelesne aktivnosti na dan. Također, pravilne prehrambene navike važno je pokazati svojim primjerom, stoga potaknite cijelu obitelj na promjenu. Šetnje šumom, vožnja biciklom, igranje badmintona ili odbojke kvalitetni su načini za provođenje zajedničkog vremena kao obitelj, a korisni za vas i vaše dijete. Djeca često konzumiraju zaslađene napitke, uvedite jednostavnu promjenu i zamijenite ih s vodom. Tako ćete jednostavno smanjiti energetski unos, ali i stvoriti pravilnu naviku svom djetetu za cijeli život. Djeca mogu biti izbirljiva po pitanju konzumacije voća i povrća, doskočite tom problemu i prezentirajte hranu na zanimljiv, zabavan i šaren način, stavite namirnice na njima dostupno mjesto te ponudite toliko puta dok god im konzumacija različitih voća i povrća ne postane navika. Slatkiše i grickalice svakako nemojte čuvati na njima dostupnim mjestima.

Nerijetko se događa da dijete uđe u fazu prekomjerne tjelesne mase i/ili pretilosti za svoju dob i da tu fazu s vremenom „preraste“. Međutim ako ne formiramo pravilne prehrambene i zdrave životne navike od malih nogu, manja je vjerojatnost da će dijete „prerasti“ prekomjernu tjelesnu masu. Ako ostane u toj fazi tijekom duljeg razdoblja, teže će gubiti na tjelesnoj masi, a posljedice debljine mogu se očitovati u odrasloj dobi. Ključ rješenja problema nalazi se u prevenciji putem edukacije i stvaranjem zdravih cjeloživotnih navika koje dijete stječe primarno u vlastitom domu.

Stručni tim PETICA-igrom do zdravlja

Podijelite ovaj članak