Koliko kalorija potrošimo obavljajući kućanske poslove?

Pojam tjelesna aktivnost opisuje svako tjelesno kretanje koje zahtijeva bilo koji oblik mišićne kontrakcije i rezultira povećanjem utroška energije.

Hodanje, vrtlarstvo, guranje dječjih kolica, penjanje stepenicama, igranje nogometa ili plesanje neki su od primjera tjelesnih aktivnosti.

Redovita tjelesna aktivnost dugoročno pridonosi očuvanju i poboljšanju zdravlja.


Biti tjelesno aktivan može vam pomoći da:

  • produžite životni vijek
  • se osjećate bolje
  • ne postanete depresivni
  • bolje spavate
  • imate jače mišiće i kosti
  • uspješno održavate svoju idealnu tjelesnu masu
  • provodite vrijeme s prijateljima i družite se
  • uživate i zabavite se!

Često na pomisao provođenja tjelovježbe negodujemo i teško se odlučujemo započeti. Tjelovježba ili tjelesno vježbanje podrazumijeva redovitost izvođenja vježbanja prema ustrojenom planu i programu koji ima definirani cilj koji uvjetuje intenzitet, oblik, učestalost i trajanje vježbanja.

Važno je razlikovati tjelesno vježbanje i tjelesnu aktivnost. Ne zaboravite da postoje mnogobrojne tjelesne aktivnosti koje svakodnevno provodite ne razmišljajući da i njima pokrećete svoje tijelo i jačate mišiće.

Kućanski poslovi kao oblik tjelesne aktivnosti

Aktivnosti koje gotovo svatko od nas obavlja, u manjoj ili većoj mjeri, su kućanski poslovi.  Iako nitko na pitanje Što treniraš? neće navesti pranje prozora, ono svakako troši vašu energiju.

Različit intenzitet (lak, umjeren ili veliki napor) te trajanje pojedine aktivnosti utječe na energetski utrošak mjeren u kilokalorijama (u govoru češće upotrebljavamo riječ kalorija, mjerna jedinica: kcal).

Donosimo vam podatke utroška energije nakon 15 i 30 minuta bavljenja pojedinim kućnim aktivnostima, ali i nekim čestim aktivnostima oko kuće i po vrtu.

vrsta aktivnostiutrošak energije nakon 15 minutautrošak energije nakon 30 minuta
peglanje32 kcal64 kcal
pranje i sušenje rublja70 kcal140 kcal
čišćenje kupaonice114 kcal228 kcal
nošenje kutija i drugog pokućstva158 kcal316 kcal
kućni popravci79 kcal158 kcal
bojanje ograde88 kcal176 kcal
zalijevanje travnjaka i vrta27 kcal54 kcal
okopavanje travnjaka pomoću ruku105 kcal210 kcal

Ovi se izračuni odnose na odraslu osobu prosječne tjelesne mase od 70 kg.

Utrošak energije po kilogramu tjelesne mase pri hodanju ili trčanju istom brzinom veći je u djece nego odraslih. Ta je razlika to veća što su djeca mlađa. Vjerojatnost je da se slična razlika pojavljuje i pri ostalim aktivnostima. Za razliku od odraslih, djeca energiju troše i za rast.

Stoga, osim izvanškolskih sportskih aktivnosti, djecu je važno uključiti u kućanske poslove. Sudjelovanje u kućanskim poslovima djetetu daje osjećaj važnosti i vrijednosti u obitelji. Također, pozitivno utječe na razvoj odgovornosti, discipline i dobrih radnih navika.

Stručni tim PETICA – igrom do zdravlja

Podijelite ovaj članak